גופים מוסדיים וממשלתיים

יש לכם שאלה או צורך בהתייעצות קטנה?

יציאה מחיי עבודה לגמלאות מחייבת כל פורש להתכונן היטב לקראת שינוי פיננסי משמעותי. שינוי זה כרוך בהתעסקות מול גופים מוסדיים וממשלתיים על מנת למצות את זכויותיכם בעת הפרישה ובשנות הגמלאות. במאמר הבא נפרט מהם השלבים הנדרשים לביצוע מול הגופים השונים. התנהלות נכונה מול גופים שונים ביציאה לגמלאות - כל מה שחשוב לדעת, וננסה לפשט כמה שיותר את הבירוקרטיה, שבוודאי מרתיעה רבים מכם.

תוכן עניינים

משרד האוצר

הגוף הראשון שנדבר עליו הוא משרד האוצר. משרד האוצר אחראי על מאגר נתונים בשם 

המסלקה הפנסיונית, שיעזור לכם לקראת תכנון הפרישה. כדי שתוכלו לבצע הערכת גובה הפנסיה העתידית, יש לרכז דוחות שנתיים אחרונים בהם מפורטות הזכויות שנצברו לכם, כולל תשלומים חודשיים הצפויים כקצבה בגיל הפרישה. על מנת לוודא שלא פיספסתם איזה קופת גמל או קרן פנסיה ישנה, מומלץ להיכנס למסלקה הפנסיונית ולהוציא דוח מרוכז (פעולה הכרוכה בעלות סמלית) עם כל הקופות הקיימות. לאחר הגשת הבקשה והתשלום, פרטי הדוח יאספו וישלח אליכם הדוח הסופי (בדרך כלל לוקח מספר ימים לקבלת הדוח). לאחר קבלתו, תוכלו להתחיל לבדוק האם יש קופות שנשכחו, האם צריך לאחד קופות, מהי הקצבה הצפויה מהקופות  הקיימות ומהם התנאים שלהם. 

במהלך הבדיקה המקדמית, שווה גם לקפוץ לאתרים הר הביטוח והר הכסף, מאגרי נתונים נוספים ביוזמת משרד האוצר. בהר הביטוח תוכלו למצוא את כל הביטוחים שלכם, ולוודא שאתם מכוסים מפני קטסטרופות ושאין לכם כפל ביטוחי. באמצעות ביקור בהר הכסף, תוכלו לבדוק האם יש חסכונות פנסיונים וביטוחי מנהלים שנשכחו (שסביר ויוצגו גם בדוח המסלקה הפנסיונית) או חשבונות בנקים לא בשימוש. גם הר הכסף וגם הר הביטוח הם אתרים חינמיים הדורשים הרשמה והמידע מוצג באופן מיידי. 

רשות המיסים

רשות המיסים בכללי, ומס הכנסה בפרט, היא אולי הגוף שנתפס כ”המרתיע” ביותר מבחינת פורשים להתנהלות מולו בעת הפרישה. רוב השכירים לא התנהלו ישירות מול מס הכנסה במהלך שנות העסקתם (כי מס ההכנסה ירד ישירות מהברוטו שלהם על ידי המעסיק), ולכן ההתעסקות מול מס הכנסה בפעם הראשונה בעת הפרישה עשויה להיות מרתיעה ומעוררת חשש. בנוסף, פורשים לא תמיד מרגישים שהם מקבלים מענה והסברים ממס הכנסה, על מנת לבצע תהליכים לבד. לכן, ככל ואתם מרגישים שאתם צריכים זאת (במיוחד לאור הסופיות של קיבוע הזכויות), מומלץ לקחת ליווי מקצועי עם מתכנן פרישה בעל רישיון. 

את ההתנהלות מול מס הכנסה נחלק לשתי תקופות שונות: תהליך הפרישה ולאחר הפרישה. לכל תקופה הוראות אחרות לביצוע מול מס הכנסה.

תהליך הפרישה

קיבוע זכויותה

לפי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, רשאי כל פורש לגמלאות לאחר שנת 2012 ושהגיע לגיל הפרישה (כלומר לא למקבלי פנסיה מוקדמת) ליהנות מהטבות מס בתהליך המכונה קיבוע זכויות. באמצעות תהליך קיבוע הזכויות זכאי כל עובד שהגיע לגיל פרישה ומתחיל לקבל פנסיה – ליהנות מהטבה של פטור ממס הכנסה עד סכום מסוים. 

פטור זה ניתן לניצול עבור משיכת פיצויים, מענקי פרישה והיוון כספי הקצבה או עבור פטור על קצבה חודשית של כספי פנסיה עד גובה מסוים. המטרה של התיקון היא למסות את כספי הפנסיה, באופן שיתן לפורשים מצד אחד חופש בחירה לגבי איך לנצל את הטבת המס ואת הכספים שצברו, אך גם לעודד אותם לקבל כמה שיותר מהסכום הצבור באמצעות קצבאות (כדי להגן על פורשים שעלולים לנצל את כל הסכום ההוני מיד עם הפרישה ולהישאר ללא קצבה למחיה), זאת באמצעות קיבוע הזכויות.

כך יכול כל פורש לגמלאות להחליט על בחירתו בין הטבת מס על הקצבה המזכה ובין הטבת מס על מענקי פרישה וכספי פיצויים.

חשוב לדעת שלאחר ביצוע קיבוע זכויות לא ניתן לחזור מההחלטה, ולכן חשוב לבצע אותה בכובד ראש (ייתכנו מספר שבועות בהם תינתן אפשרות לבחור באופציה שונה, אולם לאחר מכן, הבחירה בלתי הפיכה). ככל ואתם אינכם בטוחים בתהליך קיבוע הזכויות, חשוב שתתיעצו עם גורם מוסמך שעוסק בפרישה, כדי שלא תבצעו פעולות שתתחרטו עליהם אחר כך.

 החזרי מס על שנת הפרישה

מכיוון שלרוב, בשנת הפרישה, לא תעבדו במשך שנת מס שלמה (מתחילת ינואר עד סוף דצמבר), יתכן מאוד שתהיו זכאים להחזר מס על אותה השנה. בשנה זו תקבלו יחד עם סכומי המשכורות גם פדיון של ימי חופשה, ימי מחלה ואף דמי פיצויים ומענקים שונים, אולם בחלוקת השכר על פני כל השנה אתם עשויים להיות זכאים לקבלת החזר מס הכנסה.

החזר מס הוא תהליך של פניה לרשויות המס והגשת דוח המצהיר על הכנסותיכם, לאחר בדיקה שמגיע לכם החזר על תשלום יתר של מס הכנסה. בגלל שמס הכנסה נלקח מהמשכורות שלנו בכל חודש, המעסיק לוקח בחשבון שהמשכורת שלנו תהיה זהה במהלך כל השנה. עם זאת, שינויים כמו החלפת מקומות עבודה, אבטלה, פרישה או שינויים בנקודות זיכוי שלנו (כמו לידה, טיפול באדם במוסד), לא נכללות בחישוב בדרך כלל. לכן, מומלץ בסוף השנה להשתמש בסימולטור של מס הכנסה ולבדוק האם שילמנו יותר מידי למס הכנסה ולבקש החזר. 

את החזר המס מגישים לאחר סיום שנת המס, כלומר בשנת 2023 על שנת 2022, לאחר שקיבלתם את טופס 106 שמסופק על ידי המעסיקים וקרן הפנסיה בחודשי מרץ-אפריל בשנה העוקבת. 

  • טיפ – שימו לעצמכם תזכורת לפנות בחודש מרץ למעסיק הקודם (בדגש על חשב/ת השכר), ולבקש שישלחו לכם את טופס 106 של שנת הפרישה, על מנת שלא תפספסו.

כדאי שתדעו שניתן להגיש החזרי מס עד שש שנים אחורה, כך שגם אם פספסתם בשנה העוקבת, עדיין תוכלו לגשת למס הכנסה ולקבל את ההחזר מס שמגיע לכם.

ניתן דוגמא קצרה כדי להסביר מה זה החזר מס, ולמה חשוב לבדוק את זה. (שימו לב שאנחנו מתעלמים בדוגמא מכל מיני הטבות מס במשכורות, הכנסות נוספות, קיבוע זכויות וכו’, אלא רק את נקודות הזיכוי החלות על הכנסת אישה תושבת ישראל, כדי שהדוגמא תהיה פשוטה ומובנת).

אריאלה היא תושבת ישראל ועל כן זכאית ל-2.25 נקודות זיכוי במס הכנסה על היותה “תושב ישראל” ו-0.5 נקודות זיכוי על היותה “אישה” (כאמור נתעלם מנקודות זיכוי נוספות שעשויות להיות לה).

אריאלה פרשה ב-1.3.2022 מהעבודה ולאחר מכן התחילה לקבל קצבה.

אלו הסכומים שהתקבלו במהלך שנת 2022:

חודשסכוםמקורמס ששולם במקור
ינואר10,000מקום העבודה498
פברואר10,000מקום העבודה498
מרץ50,000מקום העבודה (כולל התחשבנות על ימי חופש, ימי מחלה ובונוס שנתי)13,990
אפריל4,000קרן הפנסיה0
מאי4,000קרן הפנסיה0
יוני4,000קרן הפנסיה0
יולי4,000קרן הפנסיה0
אוגוסט4,000קרן הפנסיה0
ספטמבר4,000קרן הפנסיה0
אוקטובר4,000קרן הפנסיה0
נובמבר4,000קרן הפנסיה0
דצמבר4,000קרן הפנסיה0
סה”כ: 106,000סה”כ: 14,986

כפי שאתם רואים מהדוגמא, אריאלה שילמה במקור 14,986 ש”ח למס הכנסה עבור הכנסותיה מעבודה ומקרן הפנסיה שהסתכמו ב-106,000 ש”ח. עם זאת, כאשר פורסים את הסכום של 106,000 על פני 12 חודשים, הסכום הממוצע שמקבלת אריאלה לחודש הוא 8,833.3 וסכום המס 

לתשלום הוא 319 ש”ח:

חודשסכום ממוצעמס שאמור להיות משולם
ינואר8,833.3319
פברואר8,833.3319
מרץ8,833.3319
אפריל8,833.3319
מאי8,833.3319
יוני8,833.3319
יולי8,833.3319
אוגוסט8,833.3319
ספטמבר8,833.3319
אוקטובר8,833.3319
נובמבר8,833.3319
דצמבר8,833.3319
סה”כ: 106,000סה”כ: 3,828 

כלומר, אריאלה אמורה לקבל החזר מס של 11,158 ש”ח:

14,986-3,828 = 11,158

לכן, מומלץ תמיד לבדוק האם מגיע לכם החזר מס, אבל בעיקר בשנת הפרישה, בה יש שינויים רבים בהכנסותיכם.

פריסת מס

כחלק מתהליך הפרישה, יש עובדים המקבלים סכומים ומענקים נוספים, כמו מענקי פרישה או פיצויי פיטורין, באופן חד פעמי, החייבים במס הכנסה. במידה ואתם זכאים למענקים כאלו, אתם יכולים לבחור לפרוס את הסכום אותו אתם חייבים למס הכנסה על מענקים אלו,לתשלום על פני 6 שנים, כך שהסכום יחשב כאילו התקבל בחלקים שווים על פני שש שנים. 

אופן הפריסה הוא:

  • פריסה אחורה – פריסה על פני ששת השנים האחרונות. לשם כך יש להגיש טופס 116ג’. לתשומת לבכם, הפריסה היא על לפי שנות ותק אצל המעסיק ממנו התקבל המענק, כך שאם לדוגמא עבדתי אצל המעסיק שהעניק לי מענק פרישה רק 3 שנים, אוכל לפרוש את מענק הפרישה על פני 3 שנים אחורנית בלבד.
  • לאחר אישור, פריסה קדימה – פריסה לאחר אישור מקדים מרשות המיסים, של עד 6 שנים קדימה. לשם קבלת פריסת המס יש להשיג אישור מקדים ואחר כך להגיש טופס 116ג’. מס הכנסה יקבעו את שיעור המקדמות שעליכם לשלם, ותצטרכו להגיש אחת לשנה טופס 1301 – דוח שנתי למס הכנסה. 

שימו לב שכל ארבע שנות עבודה אצל המעסיק שהעניק את המענק, מקנה שנה אחת של אפשרות לפריסה קדימה (לדוגמא – עבדתי 20 שנה אצל המעסיק ואוכל לפרוס רק 5 שנים קדימה). 

כמובן שחשוב לוודא כי הפתרון של פריסת המס על גבי מספר שנים (בין אם אחורה או קדימה) הוא מהלך שמתאים לכם ויביא לתשלום המינימלי של מס הכנסה ככל שניתן (על פי החוק), בין אם באופן עצמאי או באמצעות מומחה.

תהליכים לאחר הפרישה

לעיתים קרובות אנחנו נתקלים בפורשים שהסתמכו על קצבה מסוימת שתתקבל, אך מופתעים לגלות כי ההכנסות שלהם מהפנסיה חייבות במס הכנסה, בדיוק כמו המשכורת שלהם. אומנם קיבוע הזכויות מפחית משמעותית את סכום המס, אך עדיין יהיה חיוב במס ובשל כך גם יש צורך לבצע מהלכים מסוימים במהלך שנות הפרישה, הקשורים למס הכנסה והם בעלי השפעה על המיסוי שלכם.

הגשת טופס 101 

בתחילת כל שנה קלנדרית, הגוף שמשלם לכם קצבה (מקרן הפנסיה, מביטוח המנהלים), יעביר לכם את טופס 101 הזכור לכם משנות עבודתכם כשכירים. בטופס 101 תפרטו לגבי מצבכם האישי והמשפחתי לשם בחינת מספר נקודות הזיכוי המגיעות לכם, ותציינו מהם מקורות ההכנסה שלכם. זאת על מנת שהגוף המנהל יוריד לכם את מס ההכנסה לפי נקודות הזיכוי המגיעות לכם. 

תיאום מס

תהליך נוסף שעשוי להיות רלוונטי אליכם הוא תיאום מס. תיאום מס הוא תהליך שנעשה כאשר יש יותר ממקור הכנסה אחד (מקצבה או מעבודה). תיאום מס, מאפשר ליידע את המעסיקים או משלמי הקצבה איך לחשב לכם ולנכות מכם מס הכנסה. 

יכול להיות שתצטרכו לבצע תיאום מס בהתאם למקרים הבאים:

  • במידה ואתם מקבלים יותר מקצבה אחת.
  • במידה ואתם מקבלים קצבה אך גם ממשיכים לעבוד.

שימו לב שבמידה ואתם מקבלים קצבה שלכם אבל גם קצבת שארים, אין צורך לכלול את קצבת השארים כמקור הכנסה. נכון ל-2023, תקרת קצבת שארים הפטורה ממס עומדת על 9,120 ש”ח (נכון לשנת 2023) ומעל סכום זה, תשלמו מס הכנסה.

מענק עבודה

במידה ואתם ממשיכים לעבוד לאחר הפרישה, חשוב שתכירו את האפשרות להגיש בקשה ל”מענק עבודה” או בשמו המוכר יותר “מס הכנסה שלילי”. מענק העבודה, בממוצע 4,000 ש”ח לשנה, ניתן לשכירים או לעצמאים לפי תנאים מסוימים, ביניהם לבני 55 ומעלה לפי התנאים הבאים:

  • הכנסתם הממוצעת לחודש מעסק או מעבודה גבוהה מ-2,240 ש”ח ונמוכה מ-6,750 ש”ח.
  • אין בבעלותם או בן/ת זוגם דירה נוספת מלבד דירת המגורים.

בנוסף, המדינה מתמרצת המשך עבודה של נשים שכירות בגילאים 60-62 (בשנת 2022), שנולדו לאחר ה-1.1.1960, ומעניקה גם להן מענק עבודה לפי התנאים הבאים:

  • הכנסתם הממוצעת לחודש מעסק או מעבודה גבוהה מ-860 ש”ח ונמוכה מ-8,160 ש”ח.
  • אין בבעלותם או בן/ת זוגם דירה נוספת מלבד דירת המגורים.

שימו לב שבעת חישוב הזכות למענק, יבחנו גם קצבאות נוספות שאתם מקבלים, שכר בן/ת הזוג והאם אתם מקבלים קצבת פנסיה.

כמו כן, קצבה בשל נכות, אובדן כושר עבודה או מות בן הזוג לא תחשב במהלך חישוב המענק.

שימו לב ששכירות בנות 60-63 בשנת 2023 יכולות להגיש תביעה עבור שנת 2023 ולקבל מקדמה על חשבון המענק של עד 60% מסכום המענק הצפוי. 

ניתן לבצע הגשה של הבקשה למענק עבודה דרך האינטרנט בהליך קצר יחסית. אך

מומלץ כמובן לבדוק בסימולטור של רשות המיסים טרם ההגשה האם זכאים – לינק לסימולטור.

חברות ביטוח ובתי השקעות – גופים מוסדיים

לאחר שקיבלנו את המידע מהמסלקה הפנסיונית, אימתנו את הפרטים מול הגופים שמנהלים את הכספים שלנו, וביצענו קיבוע זכויות, הגוף הבא שניתקל בו ולמעשה נהיה איתו בקשר הרציף ביותר, הוא הגוף המנהל את כספי הפנסיה שלנו.  כספים אלו הושקעו באפיקי השקעה לפי בחירתנו במהלך השנים, וכעת, יחד עם קיבוע הזכויות, נבחן איך לפדות אותם, בין אם חלק כהון ובין אם כקצבה. 

בשלב הפרישה

בעת הפרישה, תפנו להגעה להסכם עם הגוף המנהל, לפיו יקבע כמה סכום קצבה תקבלו וכמה סכום הוני, מהם ההחלטות שלכם לגבי תקופת הבטחה והגנה על שארים. חשוב לבחון את התנאים של ההסכמות ביניכם, על מנת שהם יתאימו למצבכם בעת הפרישה ולהגנות שאתם מעוניינים בהם.

לדוגמא, אדם ללא שארים או יורשים יכול לוותר על תקופת הבטחת השארים או לצמצמה, ובאופן זה להגדיל את סכום הקצבה.

על הפורש להגיע להסכם מדויק עם הגוף ממנו יקבל את הקצבה לגבי סכום הקצבה, אופי הקצבה, משך זמן הקצבה וכן תקופת הבטחת השארים.

לכל אלו מצטרף נתון חשוב והוא בסיס המקדם הקבוע – מספר החוזה את מספר החודשים שחיים הפורשים לאחר הפרישה, ועל פיו מתחלק הסכום שחסכתם (בפנסיה חדשה – על פי התקנון;בביטוח מנהלים – על פי מקדם חוזי שנקבע בזמן התחלת הביטוח).

חשוב לציין שבפנסיה תקציבית לא תינתן לכם זכות לקבוע דבר בנוגע לאופי וסכום הקצבה. 

שימו לב שאתם לא חייבים להישאר עם הגוף המנהל את כספכם כיום כגוף שיתן לכם קצבה, ואתם יכולים להעביר את הכספים לגוף מנהל אחר.

תהליכים לאחר הפרישה

מרגע הפרישה, הגוף המנהל הופך להיות מעין מעסיק שלנו, שמתחייב אחת לחודש לשלם לנו את הקצבה בהתאם להסכמות שהתקבלו בעת הפרישה. הגוף המנהל ידאג להעביר לכם מדי חודש בחודשו את סכום הקצבה וגם תלוש שכר המציין את סכום הקצבה שהתקבל בנטו ומהם הניכויים שבוצעו ממנו (לדוגמא מס הכנסה). 

אחת לשנה יעביר לכם הגוף המנהל טופס 101 לשם עדכון פרטיכם וחישוב נקודות הזיכוי שלכם במס הכנסה, ואחת לשנה תקבלו טופס 106 המרכז את כל ההכנסות שלכם מהשנה החולפת והסכום שנוכה במקור.

ביטוח לאומי

קצבאות זקנה (קצבת אזרח ותיק)

לאחר שנים רבות של תשלום ביטוח לאומי מהכנסותיכם, ובתקווה שלא נזדקקתם לסיוע הביטוח לאומי לפני כן, הגיע הרגע ובו אתם זכאים לקצבת זקנה מביטוח לאומי. 

כל אזרח בישראל המבוטח בביטוח לאומי זכאי לקצבת זקנה, או בשמה הנוכחי “קצבת אזרח ותיק” בגובה של בין 1,680 ש”ח ל-2,620 ש”ח (נכון ל-2023), כתלות בגיל ומצב משפחתי. 

הקצבה משולמת לפורשים מגיל הפרישה (67 לגברים ו-62-64 לנשים לפי שנת לידה), זאת לפי תנאי זכאות ומבחן הכנסות. לאחר הגעת הפורשים לגיל 70, לא נבחנים הכנסותיכם וכולם זכאים לקצבה.

שימו לב שמקצבת הזקנה יורדים דמי ביטוח בריאות

בנוסף לקצבה הבסיסית, מקבלי הקצבה עשויים להיות זכאים לתוספות שונות, כמו תוספת ותק, תלויים ודחיה:

תוספת ותק: 

תוספת הותק ניתנת עבור השנים בהם שילמתם דמי ביטוח לאומי במהלך העסקתכם. נכון ל-2023, הסכום המקסימלי ששולם עבור פורשים שהם מתחת לגיל 80 הוא 840 ש”ח.

תוספת תלויים:

במקרים בהם אתם זכאים לקצבת זקנה ואחראים לפרנסת בני זוג או ילדים, אתם זכאים לתוספת לקצבה עבורם גם כן. 

תוספת דחיה:

במידה ואתם ממשיכים לעבוד לאחר גיל הפרישה ועד גיל 70, הכנסתכם מעבודה תקבע האם אתם זכאים לקצבת זקנה או לקצבת זקנה חלקית. במידה ואינכם זכאים לקצבת זקנה, או זכאים לקצבת זקנה חלקית ודוחים את קבלתה, תקבלו תוספת של 5% עבור כל שנה בה דחיתם את קבלת הקצבה. 

תוספת השלמת הכנסה:

במידה ואין לכם הכנסות נוספות מעבר לקצבת הזקנה, אתם עשויים להיות זכאים לתוספת השלמת הכנסה לקצבה לפי תנאים מסוימים.

קצבאות נכות ואובדן כושר עבודה מביטוח לאומי

אם בזמן שפרשתם, קיבלתם קצבת נכות ואובדן כושר עבודה מטעם ביטוח לאומי, קצבת הזקנה לא תהיה נמוכה מקצבת הנכות שקיבלתם, או שתקבלו השלמה לקצבת הזקנה של קצבת הנכות.

שימו לב שסכום קצבת הזקנה נבחן ביחד עם התוספת עבור בן/ת זוג.

נציין כי לאחר קבלת קצבת זקנה מביטוח לאומי לא ניתן עוד לקבל קצבת אובדן כושר עבודה אולם אין כל מניעה להגיש בקשה לקצבת נכות כללית. 

טיפ

 מומלץ להגיש בקשות לקבלת קצבאות של נכות ואובדן כושר עבודה לפני הגעה לגיל פרישה וקבלת פנסיה.

קצבת שארים

קצבת שאירים הינה קצבה חודשית המשולמת לאלמנות/ים ויתומות/ים של מבוטחי הביטוח הלאומי – לאחר שנפטרו.

הכנסה מקצבת שארים מביטוח לאומי אינה נחשבת כחלק ממבחן ההכנסות לקבלת קצבת זקנה.

אבטלה

במידה ואתם זכאים לדמי אבטלה מביטוח לאומי, ניתן יהיה לקבלם עד גיל 67, ולאחר מכן תקבלו קצבת זקנה בלבד מביטוח לאומי.

אבטלה לקראת פרישה

בשל העלאת גיל הפרישה בקרב נשים, נשים בגילאי 60-67 הזכאיות לקבלת דמי אבטלה – יכולות לקבל 300 ימים בפריסה של 18 חודשים ולא 175 יום בלבד. כך לדוגמה: אישה בגיל 62 שאמורה לצאת לגמלאות בגיל 64 רשאית לקבל 300 ימי אבטלה מבלי שאלו יפגעו לה בקבלת קצבת אזרח ותיק.

לסיכום, במאמר זה פירטנו את התהליכים המרכזיים שתצטרכו לבצע מול הגופים השונים. למרות החששות הרבים שבוודאי יש לכם, מכך שהתקשורת היה ישירה (שלא דרך המעסיק) עם גופים מוסדיים וממשלתיים כמו ביטוח לאומי, מס הכנסה והגופים המנהלים, חשוב שתזכרו שלמידה והכרה של התהליכים יסייע לכם לבצע אותם באופן נכון. במידה ואתם מעוניינים בסיוע או ייעוץ מקצועי, חשוב שתפנו לגורמים הרלוונטים, ואנחנו עומדים כאן לרשותכם במידה ואתם זקוקים לסיוע, באמצעות כפתור “מעדיפים לקבל עזרה מקצועית” בראש העמוד.

הכתבה עניינה אותך?

הגעתם לגיל פרישה לגמלאות? מזל טוב. יש מי מכם שימשיכו הלאה לעבודה נוספת, בין אם לצורך השלמת הכנסה נוספת או אם לשם יצירת משמעות וסדר יום. כך או כך, חשוב שתדעו שקצבת הפנסיה נחשבת כמקור הכנסה ממש כמו משכורת, ולכן מי מכם שבוחר להמשיך בעבודה נוספת, יצטרך לערוך תיאום מס על מנת שלא תשלמו מס גבוה ותהנו מכמה שיותר מהכסף שהרווחתם. 

אם יש ברשותכם מספר חשבונות, קופות גמל וחסכונות פנסיונים, אז חשוב שתכירו את המסלקה הפנסיונית, הכלי החשוב שיעמוד לרשותכם בעת עשיית הסדר בחשבונות. המסלקה הפנסיונית משקפת לכם באופן אמין את כל הקרנות והחסכונות הפנסיונים שעומדים לרשותכם וכך תוכלו לוודא שאתם מכירים את כל הכספים שברשותכם ויכולים לנתב את ההשקעות הפיננסיות שלכם בצורה מיטבית. מאמר זה יספק מידע מקיף ומלא על המסלקה הפנסיונית ויתרונותיה. 

יש לכם שאלה או צורך בהתייעצות קטנה?

השאירו לנו פרטים וניתן לכם מענה

או התקשרו: 0508338533