תכנון הון משפחתי

יש לכם שאלה או צורך בהתייעצות קטנה?

בלא מעט שלבים בחיים, ובטח ובטח לפני הפרישה, בטח חשבתם איך ניתן לפעול עם הכספים שלכם, על מנת לוודא שיש לכם מספיק, לא רק למחיה, אלא גם להגדלת ההון שלכם, דאגה לבני המשפחה ואולי גם מה תשאירו להם בלכתכם. באמצעות ניצול המשאבים של המשפחה, איזון התקציב המשפחתי, מיקסום כספים נזילים ותכנון ארוך טווח, תוכלו לעמוד ביעדים כלכליים בצורה נוחה ולהגדיל את הונכם. הכנו לכם מדריך שיסייע לכם בשלבי תכנון הון משפחתי, אפשרויות חיסכון והשקעה והבנת העקרונות. תכנון הון משפחתי: כל מה שחשוב לדעת.

תוכן עניינים

מתי מתחילים לתכנן הון משפחתי

בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות חיות את תפיסת חיים של “you only live once”, ורוב המשפחות עסוקות במאמץ “לגמור את החודש” . אם נשאר עודף או התקבל איזשהו סכום מעבר (כמו בונוסים מעבודה, מתנה או ירושה), הוא שוב משמש בשביל צרכים של כאן ועכשיו, כמו שיפוץ, החלפת רכב או חופשה. כך שאלת העתיד נדחקת הצידה וצבירת כספים נדחית לזמן מאוחר עד בלתי ידוע, כאשר דחייה זו מרחיקה מכם את האפשרות להגדלת ההון.

למעשה, הזמן הנכון להתחיל בתכנון הון משפחתי הוא אתמול ואם לא הספקתם, אפשר גם היום, אבל הכי חשוב להתחיל לפני ה”מחר”. כל יום שעובר, מרחיק את אפשרות תכנון ההון המשפחתי, ומונע מכם את הכלי החזק ביותר העומד בפני המשקיע, והוא זמן. חשוב להבין שהון משפחתי מתבסס על רווחה בדור שלכם אבל גם על העברה לדורות הבאים. הזמן מאפשר את האפקט החשוב של “ריבית דריבית” עליו נתעכב בהמשך, ויאפשר למעט כסף שלכם היום, לגדול ולהיות משמעותי בהמשך חייכם וגם מעבר להם. 

אחד מהקשיים העומדים בפנינו לקראת תכנון הון משפחתי הוא שלא תמיד יש ברגע זה סכומים גדולים, או שיש חשש מפני עיסוק בסכומים שלכם לטווח הארוך. אולם, זה הזמן שלנו לצאת מאזור הנוחות ולעשות את הדבר הנכון: להתחיל בבניית אסטרטגיה פיננסית שתאפשר כינון הון משפחתי. זכרו – גם סכומים קטנים יכולים להיות משמעותיים כאשר הם מושקעים באופן חכם וגדלים לאורך הזמן.

הגדרת בני המשפחה

לפני שניכנס לצעדים לתכנון ההון המשפחתי, חשוב שנבין קודם מה זאת ה”משפחה” עליה אנחנו מדברים. שלא כבעבר, הגדרת המשפחה היום פחות חד משמעית. יש גירושים, משפחות חד הוריות, משפחות יחידניות, משפחות מפרק ב’ ועוד. לכן, חשוב שתגדירו מראש מי חלק מהתא המשפחתי שלכם, כך שתוכלו מצד אחד להגן עליהם ומצד שני לפעול לשם הגדלתם הונכם המשותף. אתם יכולים לקרוא עוד על הגדרת בני משפחה במאמר הבא.

מהו ההון שלכם – או, כמה אתם שווים

לפני בניית תקציב משפחתי והגדלת הנכסים, חשוב שנבין קודם מהו ההון שלכם. ההון שלכם הוא שווי הנכסים פחות שווי ההתחייבות:

שלכם הנכסים סך – שלכם ההתחייבויות סך = שלכם ההון

כלומר, גם אם יש לכם מיליון שקל בחשבון הבנק ודירת מגורים בסך 2 מיליון ש”ח, אבל אתם עם משכנתא בסך 1,500,000 ש”ח ועוד מינוס והלוואות בסך 900,000, למעשה אתם בעלי הון של 600,000 ש”ח בלבד. 

בדיקת הנכסים שברשות המשפחה כוללת גם: תיקי השקעות, נכסי נדל”ן, יתרות בנקאיות ועוד. יש שמוסיפים ויש שנמנעים מהכללת התיקים הפנסיונים, משום שלא תמיד ניתן להעבירם כחלק מההון המשפחתי. בתהליך הבדיקה יש לבחון מהו הערך של כל נכס כיום ולהוריד את ההתחייבויות שלכם. 

טיפ – יכול מאוד שבמהלך הבדיקה תגלו כי יש לכם התחייבויות ששווה לצמצם בטרם ניגשים להגדלת ההון, משום שהריבית עליהם גבוהה מהתשואה האפשרית. הדבר בעיקר רלוונטי למינוס ולהלוואות נוספות שלקחתם שאינם לשם הגדלת ההון (שלא כמו משכנתא). בנוסף, שווה לוודא האם ניתן למחזר את המשכנתא לתנאים טובים יותר. 

תקציב משפחתי

איך בונים תקציב?

על מנת לנהל את ההון המשפחתי ולהגדילו במהלך השנים אין צורך בסכומי עתק, אלא בהשקעה יעילה ויציבה לאורך הזמן. הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא להבין שניה האם אתם  מוציאים יותר או פחות ממה שאתם מרוויחים.

מהם ההכנסות שלכם

לפני בחינת התקציב, כדאי להבין קודם מה ההכנסות שלכם היום, כמו הכנסות ממשכורת או מעסק, מנכסים שיש לכם או מתמלוגים.

זה אולי יפתיע את חלקכם, אבל הרבה אנשים לא יודעים כמה בדיוק הם מכניסים נטו לתא המשפחתי. הדוגמא הכי נפוצה היא עצמאים שמסתכלים על ההכנסות מהעסק ברוטו, ללא התייחסות לקיזוזים שיש לבצע עבור מס הכנסה מע”מ וביטוח לאומי במהלך השנה. שכירים בדרך כלל לא מתייחסים במהלך החודש להבדלים שייווצרו בגלל שוני בכמות שעות העבודה שלהם, ומניחים ומסתמכים על זה שהמשכורת תהיה זהה בין חודש לחודש.

במידה ויש סכום שנכנס באופן חד פעמי, אם כמענק, בונוס או דמי הבראה, הם מתייחסים לסכומים אלו ככסף נוסף ובדרך כלל ישתמשו בו לפינוק נקודתי (חופשה, החלפת הרכב) ופחות כחלק מהמשכורת הקבועה שלכם.

מהם ההוצאות שלכם היום

על מנת לבחון את ההוצאות הקיימות שלכם, כדאי להשתמש בתדפיסי האשראי, מעקב באפליקציה, באקסל או אפילו בדף ועט. כדאי לכתוב את כל ההוצאות, גדולות כקטנות, כדי למצוא באופן ברור יותר לאן הכסף שלכם הולך. חשוב לוודא שאתם מכניסים גם את ההוצאות הגדולות השנתיות, כמו ביטוח הרכב, ביטוח הדירה או החופשה השנתית. אלו הם ההוצאות הקבועות שלכם, בין אם הם נעשות באופן חודשי (כמו חשבון הטלפון), דו חודשי (כמו חשבונות הארנונה והחשמל), או באופן שנתי. חשוב שתתייחסו גם להוצאות משתנות, כמו ההוצאות שלכם על בילויים, יציאות ואירועים

ככל ואתם מוציאים יותר ממה שאתם מכניסים, המשמעות היא שאתם נמצאים במינוס או נוגסים בחסכונות שלכם. לכן, הפוקוס המרכזי שלכם מבחינת התקציב צריך להיות על הקטנת הוצאות והגדלת ההכנסות, כך שיהיה ניתן להתחיל לבנות את ההון המשפחתי שלכם. זכרו – הרבה פעמים, ובעיקר במצב השוק כרגע, הריבית על המינוס ועל ההלוואות שלכם עשויה להיות גדולה יותר מהתשואה על השקעות, ולכן חשוב להגיע למצב מאוזן.

במידה ואתם מוציאים בדיוק כמו שאתם מכניסים, כדאי להבין מה ההוצאות שלכם שניתן לצמצם בהם (לדוגמא צמצום כמות הפעמים שאוכלים בחוץ) ולהשתמש בכספים האלו כדי לבנות את ההון המשפחתי שלכם מהר יותר. 

במטרה לצמצם הוצאות ניתן לנקוט בסדרת פעולות הכוללות: מעקב הוצאות וחיתוך או צמצום הוצאות מיותרות, מיקוח לצורך הוזלת ריביות, ביטול של כפל ביטוחי, בדיקת חלופות במחיר נמוך לספקים ושירותים ועוד. 

 זכרו, התקציב לא בא להגביל אותכם, אלא לוודא שאתם משקיעים את כספכם בדברים שחשובים לכם באמת, כמו זמן איכות עם המשפחה, חופשות ובניית העתיד שלכם. כמובן שעשויים להיות ויתורים, אבל הויתורים יספקו לכם מטרות משמעותיות יותר מבחינתכם.

הגדרת יעדים לתקציב

בהגדרת היעדים הכלכליים שלכם, חשוב שתציבו יעדים ברורים ומתי אתם מעוניינים להשיג אותם. ככל שהיעד קרוב יותר (לדוגמא החופשה השנתית), תצטרכו לחסוך בכל חודש סכום גדול יותר כדי להגיע אליו. לעומת זאת, עבור יעדים ארוכי טווח, תוכלו לחסוך מעט כסף אבל לאורך זמן רב, ובכך פחות להרגיש את השפעת החיסכון עליכם. לדוגמא, אם ידוע לכם שתרצו להחליף רכב עוד 5 שנים, תוכלו לחסוך כל חודש חמש מאות  ש”ח למטרה זו, כך שברגע האמת לא תצטרכו לחפש כספים, לפדות קרנות השתלמות או לקחת הלוואה בתנאים שאינם משתלמים. 

בניית ההון המשפחתי 

לאחר שבניתם תקציב ועמדתם בו, יתחיל להצטבר לכם כסף שאמור להיות לחיסכון או להשקעות. חשוב שתגדירו מראש כמה מכספכם הולך לחיסכון וכמה להשקעות, על מנת לוודא שאתם עומדים בתוכניות שלכם. 

חיסכון 

למה חשוב שיהיו חסכונות נזילים?

כשמתחילים לצבור הון, הרבה אנשים מתפתים להשתמש בכל הכספים הפנויים שלהם לטובת השקעה, על מנת לצבור הון כמה שיותר מהר. עם זאת, חשוב מאוד להשאיר כספים ש”צבועים” לחסכון נזיל, שיאפשר לכם להגיב לכל אירוע בלתי צפוי שעשוי לקרות. המטרה היא שתהיה לכם קרן חירום שתאפשר לכם לפעול במידה ויש איזשהו צורך בלתי צפוי, כמו אירוע רפואי, אבטלה, צורך כספי דחוף. הכוונה היא לא להשתמש בכספים האלו עבור הוצאות שיכולתם לדעת שיקרו מראש, כמו צורך להחליף את הרכב בעוד מספר שנים או מימון חתונת הבן (שניהם אירועים צפויים שנתייחס אליהם כחלק מהתקציב).

כדי לדעת כמה כספים תצטרכו לקרן החרום, נסו לחשב מה המינימום תקציב שתצטרכו לחודש (תקציב מינימלי; לא כזה שכולל חופשה ומסעדות). את התקציב המינימלי תכפילו בשישה חודשים, וזה הסכום שעליכם לשאוף אליו. הסכום מלחיץ ונראה שאינו בר השגה? אל דאגה, אתם יכולים להתחיל לחסוך במקביל להתחלת ההשקעה בהון ולהתקדם לאט לאט. זכרו שקרן החרום תאפשר לכם שלווה מסוימת במקרה חירום (כמו פיטורין לדוגמא), ובאמצעות השקעה קלה תוכלו להגיע אליה.

איך מתחילים לחסוך?

קרן החירום שלכם, מומלץ שתהיה מוחזקת בנפרד ותהיה נזילה. לרוב האנשים, המשמעות היא לשים אותה בחשבון העובר ושב., עם זאת, כסף ששוכב בעו”ש מעלה אבק – לא מייצר עבורכם ערך כלכלי. למרות שלאחרונה התחילו להציע ריבית על הפלוס בעובר ושב, חשוב שתדעו שהריבית הזאת נמוכה מהאינפלציה, ולכן למעשה אתם לא מרוויחים אלא מפסידים. בנוסף, לכסף שיושב בעו”ש אמנם זמין, אך גם זמין לכל מטרה אחרת שלכם, ולכן סיכוי גדול שתשתמשו בו לא בכוונה למטרות אחרות. לכן, בבחינת דרכי חיסכון חשוב לבחון אפשרויות השקעה איכותיות בכסף פנוי.

קרן חירום ואיפה לשמור אותה?

קרן חירום הינה סוג של קופת חיסכון בסגנון סולידי המאפשרת נגישות לכסף נזיל. ניתן להשאירה בעו”ש, בפקדונות נפרדים בעלי נזילות גבוהה, בקרנות כספיות (קרנות נאמנות בעלות ריביות גדולה מהריבית בפקדונות הבנק אך בעל נזילות) או אפילו בתיק השקעות בניהול עצמי בעל סיכון נמוך.

השקעות

במקביל או לאחר שבניתם קרן חירום, תוכלו להתחיל להשקיע על מנת להגדיל את ההון המשפחתי. גודל תיק ההשקעות שלכם יושפע משלושה מרכיבים – הסכום שהושקע, זמן ההשקעה והתשואה הקיימת. 

מתוך הנחה כי התיק שלכם, לפחות בהתחלה, יהיה קטן יחסית, ושתשואה מצוינת היא דבר שקשה להשיג בצורה עקבית או שהיא טומנת בתוכה סיכון גבוה, האלמנט המרכזי שתוכלו להשפיע עליו הוא הזמן. ככל ותיק ההשקעות שלכם יהיה קיים יותר זמן, כך סיכוי גבוה יותר שהוא יגדל. חשוב שתזכרו שאתם בונים פה הון משפחתי, כך שעליות מיידיות או ירידות נקודתיות לא אמורות להשפיע עליכם, ככל והתיק גדל בעקביות (גם אם הוא נופל מידי פעם).

אתם מוזמנים לשחק עם מחשבון ריבית דריבית ולראות את ההבדלים בחיסכון כאשר מוסיפים עוד שנים להשקעה. 

מה זה ריבית דריבית

כאשר אנחנו משקיעים, אנחנו מקבלים תשואה עבור ההשקעה, התשואה היא פירות ההשקעה שביצענו. כאשר אנחנו ממשיכים להשקיע את הסכום כולל התשואה, הסכום המושקע שלנו גדל, כך שהתשואה תגדל ותגדל, באופן שמאפשר לנו להגדיל את ההון ככל ואנחנו לא נוגעים בכסף ופודים אותו.

לדוגמא: בשנת 2000 השקיעה רונה סכום של 100 ש”ח בתשואה של 5% לשנה. לאחר שנה יהיה לה כבר 105 ש”ח, כך שאם היא תמשיך להשקיע אותם ב-5% תשואה, כבר יהיה לה 110.25 ש”ח. באופן זה, ההשקעה גדלה וגדלה, כך שבחלוף השנים התשואה תהיה משמעותית מסכום ההשקעה.

שנהסכום בתחילת שנהתשואהסכום בסוף השנה
11005%105
21055%110.25
3110.255%115.76
4115.765%121.6
5121.65%127.68
6127.685%134.06
7134.065%140.76
8140.765%147.8

כלומר, אחרי 8 שנים, 47.8 שקלים (כמעט שליש מהכסף שלנו!) יהיה ריבית דריבית ולא כסף שאנחנו השקענו!

שוק ההון

שוק ההון הוא אחד מהכלים הטובים ביותר להשגת עושר והגדלת ההון המשפחתי. שוק ההון מאוד נגיש בימינו, וניתן להתחיל להשקיע בסכומים קטנים יחסית. הנגישות היא לא רק בכמות המוצרים החושפים אתכם לשוק ההון, אלא גם למידע על מניות, אופציות, קרנות ומסלולי השקעה. עודף המידע הזה עשוי להיות מרתיע, אך חשוב שכל אחד מכם יחליט כמה הוא מעוניין להשקיע זמן ללימוד הנושא או להשקיע בייעוץ של מומחים. 

במהלך תכנון ההשקעה בשוק ההון, יש להחליט מהי מידת הסיכון שאתם יכולים לעמוד בה (בהסתמך על זמן ההשקעה, שאר הכספים שלכם וגם האופי שלכם). באמצעות מידת הסיכון תוכלו לקבוע את אופן ההשקעה ופיזורה וגידור הסיכונים. בשוק ההון ניתן להשקיע באמצעות תיק השקעות עצמאי, ובחירה של המניות, המדדים ואגרות החוב להשקעה בעצמכם, או באמצעות מוצרים פיננסים, בהם תבחרו את רק מסלולי ההשקעה הכלליים, כמו קופות גמל להשקעה, קרנות השתלמות ופוליסות חיסכון, וצוות מקצועי יבצע את יתר פעולות הלימוד, המכירה והקניה עבורכם. 

נדל”ן

השקעה בנדל”ן היא אפשרות נוספת להגדלת ההון המשפחתי. בהשקעה בנדל”ן שרובנו מכירים (רכישת דירה או משרד בארץ או בחו”ל) ניתן להרוויח הן מהכנסות משכירות והן מעליית הערך. 

יתרון מרכזי נוסף של נדל”ן, הוא לקיחת משכנתא כנגד הנכס, כך שניתן לממן חלק מרכישת הנכס באמצעות תשלומים עתידיים של המשכנתא, ובכך להגדיל את ההון שלכם באמצעות מימון מהבנק.

עם זאת, ישנן דרכים נוספות להשקעה בנדל”ן, באמצעות מתן הלוואה או השקעה בפרויקטים באמצעות חברות נדל”ן, השקעה בקרנות REIT ועוד. גם בהשקעות בנדל”ן חשוב שנבחן את מידת הסיכון שלנו, ואת מידת הנזילות שאנחנו צריכים עבור הכסף, על מנת להתאים את ההשקעה הטובה ביותר עבורכם.

השקעות אלטרנטיביות

מומחים פיננסים רואים בתחום ההשקעות האלטרנטיביות אפשרות פיזור אופטימלית של הפורטפוליו השייך למשקיעים. השקעה בקרנות חוב ייעודיות, קרנות השקעה פרטיות וחשיפה מבוקרת לסקטורים נבחרים מהווה אופציה לגידור סיכונים אופטימלי תוך הגדלת אפשרות המינוף של תיק ההשקעות שלכם. בין ההשקעות הקיימות תוכלו להשקיע במטבעות קריפוטגרפיים (כמו ביטקוין), קרנות גידור או קרנות חוב.

מה עושים עם כל ההון הזה?

מזל טוב! הגעתם למצב בו יש לכם הון ונכסים שאתם מעוניינים להעביר גם לדורות הבאים. חשוב שתכירו את הדרכים המרכזיות להעברה, כדי שהעברת הנכסים תבוצע חלק ככל האפשר.

חשוב לוודא כי פעולות שנעשות לשם העברת הון נעשות עם יועץ מוסמך, כדי למצות את זכויותיכם ולוודא שההעברה נעשית בצורה מיטבית.

צוואה או ירושה

החוק הישראלי קובע איך יחולקו נכסיכם בלכתכם, לפי כללים ברורים. עם זאת, ניתן לקבוע באמצעות צוואה חלוקה שונה מהחוק, באופן שיאפשר לכם יותר שליטה על נכסיכם.

לדוגמא, תוכלו להחליט שהחלוקה תהיה לפי נכסים (לדוגמא דירה לכל ילד) ולא ירושה של כל הנכסים בחלקים שווים (כאשר כל ילד מקבל מחצית מהדירה). בנוסף, תוכלו לקבוע תנאים נוספים לכספכם ולאיך תרצו שינהגו בהם. היתרון המרכזי של העברה בירושה היא שהעברה זו אינה ממוסה.

העברה במתנה

אפשרות נוספת היא העברת נכסים במתנה עוד בימי חייכם. חשוב שתדעו שאומנם אין מס על מתן המתנה, אך במידה והמתנה היא נדל”ן, יחול על המקבל שלה חבות מיסויות כמו בעת רכישת דירה.

נאמנות או חברה

ישנה אפשרות ליצירת נאמנות להעברת הנכסים או חברה המחזיקה את הנכסים, כך שהירושה היא של מניות החברה. שתי אלו אופציות קיימות המחייבות פניה ליועץ מוסמך כדי לבצע אותם בצורה מיטבית.

ניהול נכון של הון משפחתי גם לאחר פרישה או פטירה של אחד מבני הזוג

קיימת חשיבות רבה לניהול הוליסטי של כלכלת התא המשפחתי. פעמים רבות הניהול הפיננסי של התקציב המשפחתי הוא נפרד שכן אחד מבני הזוג מוגדר כמפרנס עיקרי. בתכנון הון משפחתי יש לקחת בחשבון מצב של פטירת המפרנס העיקרי ולמצוא חלופות הכנסה מספקות עבור היום שאחרי. יש לדאוג לאפיק חיסכון פנסיוני, ביטוח חיים וביטוח אובדן כושר עבודה כדי להתמודד עם מצבים בלתי צפויים בניהול התקציב המשפחתי השוטף וההון המשפחתי הכולל.

לסיכום,

תכנון ההון המשפחתי שלכם אינו חלום רחוק אלא אפשרות קיימת ואפשרית עבורכם. לאחר שתבצעו התאמות בתקציב ותתחילו לחסוך ולהשקיע, תראו שהכסף מתחיל לגדול מעצמו באמצעות הריבית דריבית, וכל מה שישאר לכם זה להחליט מה לעשות ואיך לחלק אותו.

תכנון ההון יכול להיות פעולה מלחיצה או מורכבת, ולכן תמיד אפשר לפנות למומחים שיבנו לכם תוכנית עבודה ויוודאו איתכם שאתם מגיעים ליעדים שהצבתם לעצמכם. במידה ואתם מעוניינים, אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואיש מקצוע יסייע לכם בתכנון ההון המשפחתי.

הכתבה עניינה אותך?

כחלק מתכנון הפרישה, חשוב לבחון גם את יתר ההגנות החלות עליכם, וביניהן מה יקרה במידה ויהיה מצב רפואי שימנע מכם לקבל החלטות על עצמכם, קרי תהיו חסרי כשרות משפטית, זמנית או קבועה. מצב זה יכול לקרות בין רגע וללא הכנה מראש, גם בגיל צעיר אך בעיקר בגילאים מבוגרים יותר. ייפוי כח מתמשך יאפשר לכם לקבוע מי יהיה אחראי לכם, ואת התנאים וההוראות לפעולות שיבוצעו בנוגע למצבכם הרפואי, הפיננסי או האישי. זאת במידה ולא תימצאו עוד בתפקוד מלא המאפשר פעולות יום- יומיות פשוטות או צלילות הדעת.

המושג משכנתא הפוכה אינו בהכרח שגור ומוכר עבור נתח אוכלוסיה רחב, ועם זאת משכנתא כזו מספקת הזדמנויות כלכליות משמעותיות, בעיקר לאחר גיל הפרישה, ויכולה להגדיל באופן משמעותי את ההון החודשי האישי, ולאפשר תנאי מחיה טובים באופן משמעותי, דבר שיכול לסייע לרבים מכם. מודעות למשכנתא הפוכה ושימוש בה להגדלת ההון האישי יכולה לשפר לכם את שנות הפרישה. ביכולתכם לעשות את השינוי ולפנות אל הבנק להגשת בקשה למשכנתא הפוכה לפרישה טובה יותר.

עומדים להתגרש? ידועים בציבור שעומדים להיפרד? חשוב שתדעו שזכויות פנסיוניות הנצברות על ידי בני זוג במהלך חיי הנישואין שלהם נחשבות כרכוש משותף מבחינה משפטית ומחולקות בצורה מאוזנת במידה ובני הזוג נפרדים. בשנת 2015 נכנס לתוקף חוק חלוקת החיסכון הפנסיוני בין בני זוג שנפרדו. מטרת החוק היא להסדיר את כללי החישוב ומועדי החלוקה של הזכויות הפנסיוניות בין בני הזוג ולהגן על המגיע להם מכוח החוק עד למימוש החיסכון בפועל. במאמר זה נעסוק בחלוקת הזכויות הפנסיוניות של בני זוג הנפרדים לקראת תהליך הפרישה, נדון באופציות החלוקה השונות ונציג את החקיקה בנושא. 

קופת גמל להשקעה היא מוצר השקעה, המוגבל לסכום של 76,449 נכון ל-2023 (הסכום משתנה משנה לשנה), מטרתו לעודד חוסכים ולהבטיח את מימון שנות הפרישה שלהם. קופת הגמל להשקעה מאפשרת השקעת סכומי כסף קיימים (באופן חד פעמי או הפקדות קבועות) לפי מסלולי השקעה, והפיכתם לקצבה נוספת (מעבר לפנסיה), הפטורה ממס, אחרי גיל 60. יתרון נוסף הוא שניתן לפדות את קופת הגמל להשקעה בכל עת שתצטרכו, לאחר מיסוי הרווחים. קופת גמל להשקעה יכולה להיות כלי יעיל, הן עבור חוסכים עם קצבה מספקת, המחפשים כלי חיסכון נוח ונזיל, והן עבור חוסכים שצריכים קצבה נוספת, לשם מימון הוצאותיהם בעת הפרישה.

יש לכם שאלה או צורך בהתייעצות קטנה?

השאירו לנו פרטים וניתן לכם מענה

או התקשרו: 0508338533